Thursday, June 25, 2009

A year older

Morning everyone!

Here I am blogging in school so early in the morning. I'm actually eagerly waiting for the time to go back home. Counting the seconds, yes I am! What a bummer, spending my 21st birthday in camp. Nak nangis boleh? Apakan daya, tugas itu kan satu tanggungjawab dan amanah yang perlu kita laksanakan sebaik mungkin. Cedebah!

Why am I so perky this morning, since I barely slept last night? Biasalah Yati, takot hantoooooo.. Kwang kwang kwang... Padahal takde apa2 tau. Momok tgk pun agaknyer ketawa, dalam hati dia,"Apa aja minah ni, siapa nak gi kacau engkau. Selubung sana, selubung sini..." Sambil dia mengilai sendiri dalam hati. (kalau mengilai kuat, gerenti aku panjat gate and cabot balik rumah)

Itulah kisahnya, harijadi yang dihabiskan di tempat kerja. Terima kasih bagi yang ingat dan sms/kol/msg di Facebook. Sayang jugak korang ngan aku ye.

Kelmarin bila ibu tgk lilin atas the bday kek, dia terperanjat sendiri... Huh?! Kau dah 29 tahun?!!! Hahahhaha... Tak cayakan? Tok Ne(my granny) lagik kekek, 2 plus plus years ago, she thought I'm in my teens.

Tok Ne: Kesian Yati...muda-muda lagik dah nak kena kahwin.

CIk Niah: Mak! Umur dia dah berapa, apa pulak kesian?

Tok Ne: Brape umur dia?

Cik Niah: 26, mak!

Tok Ne: Laaaa...mak ingat baru 16 tahun.

Aku senyum kambing jer kat situ.

Dah tua rupanyer aku ni eh. 29! Mak oii.. Baru hari tu aku belek magazine, ada pompan ni, umur dia 27 tahun, aku pikir...eh..tuanyer. Then baru teringat.. ALAMAK! Aku lagi tua daripada dia lah! Muahahhahaha...

Sebenarnya sejak 2 tiga tahun lepas, ada jugak terasa tua sikit. Kalau dulu, I didn't grow much emotionally, mentally (or physically!) ever since I was 18..sekrang dah terasa lah sikit. Bila dah kahwin, rasa sikit, bila pregnant rasa sikit, bila dah jadik mummy, rasa banyak wooooo. Marriage and mother begitu mendewasakan.

It feels good that at this age, things are quite settled for me.
A wonderful, handsome, macho, Johnny Depp look-alike for a husband. (ikin mesti muntah skrg)
A healthy, happy, cheeky baby.
A career that keeps me feeling young, energized, satisfied and full of self-worth.
A small, cute little red car.
A small, cute little house.

Alhamdulillah.

Wei...aku dah tulis panjang2, masih 8.10am. Bila nak kul 9 ni!

No comments: